Znalezienie sposobu na stworzenie udanego biznesu internetowego i zbudowanie dochodowego sklepu od wielu lat zaprząta głowy ludzi, którzy prowadzą w sieci swoje działalności. Z jednej strony mamy obecnie w tej dziedzinie ogromne możliwości, bowiem coraz więcej ludzi decyduje się na robienie zakupów wyłącznie przez internet.
Równocześnie ogromna popularność tych usług sprawia, że musimy się tutaj liczyć z wielką konkurencją – niezależnie od tego, jakimi dokładnie produktami zajmuje się nasz sklep. Istnieje wiele sposobów i rozwiązań które można zastosować w swoim biznesie, aby przyciągnąć do siebie klientów. Jednym z nich jest tworzenie wyspecjalizowanych sklepów, zajmujących się wyłącznie produktami należącymi do konkretnej niszy. Przykładem może tu być księgarnia medyczna w Warszawie. Taki sklep zajmuje się wyłącznie książkami związanymi z szeroko pojętą medycyną.
Wbrew pozorom, podejście to nie oznacza ograniczania się w rozwijaniu swojej działalności. Stworzenie takiego sklepu wymaga przede wszystkim dobrej wiedzy w danym temacie, zatem najlepiej, jeśli zajmuje się tym ktoś kto faktycznie pasjonuje się danym tematem. Sekret niszowych ofert polega głównie na tym, że przyciągają one osoby mocno zainteresowane daną dziedziną. Oczekuję one, że skoro sklep jest tak mocno związany z jakąś tematyką, to spotkają się w nim z pracownikami posiadającymi szeroką wiedzę na temat nawet najbardziej specjalistycznej literatury. Takie niszowe oferty często cieszą się wbrew pozorom większą popularnością, niż duże sklepy z ogólnym asortymentem.