Jeżeli zastanowić się przez chwilę nad tym, co w ostatnich latach stało się głównym źródłem wiedzy i informacji na temat otaczającej nas rzeczywistości, to bez najmniejszego wątpienia najwięcej osób wskazałoby Internet. To właśnie on zdominował niemal całe nasze współczesne życie, do tego stopnia, że wielu ludzi nie wyobraża sobie bez niego codziennej egzystencji, Warto więc zwrócić szczególną uwagę na Internet jako kanał promocyjny dla biznesu. Ze świecą można szukać obecnie firmy, która nie miałaby w sieci chociaż wizytówki.
To przecież z wykorzystaniem wyszukiwarki internetowej najłatwiej jest znaleźć interesujący nas towar czy usługę. Z tego też względu marketing internetowy dla wielu firm stał się głównym kanałem promocyjnym. Jednym z elementów marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. W lokalizacjach takich jak chociażby Warszawa działa wiele agencji zajmujących się zarówno tworzeniem stron internetowych jak i ich późniejszym pozycjonowaniem. Oferta w tym zakresie jest bardzo szeroka i obejmuje ogromne spektrum różnorodnych działań, chociaż wciąż najbardziej wydajnym sposobem pozycjonowania wydaje się być zdobywanie wartościowych backlinków.