Logo restauracji – czyli jak mały znaczek pomaga budować rozpoznawalność?

Myśląc o założeniu swojej restauracji, musimy pamiętać o co najmniej kilku kwestiach. Z pewnością kluczowa jest dobra lokalizacja. Poza tym wystrój lokalu. Do tego przemyślane menu, smaczne potrawy i konkurencyjne ceny. Żadna restauracja nie przetrwa jednak długo, jeśli nie będzie miała klientów. Rozpoznawalność lokalu jest niezwykle ważna. Jednym z elementów jej budowania jest logo restauracji.
I właśnie temu poświęcamy poniższy tekst.

Dlaczego logo restauracji może mieć duże znaczenie dla lokalu?

Logo restauracji to coś więcej niż tylko mały znaczek, który widnieje na szyldzie, wizytówkach czy uniformach pracowników. To także element, który pomaga budować rozpoznawalność na tle konkurencji. Dobre logo restauracji powinno prezentować charakter i styl lokalu, przyciągać uwagę klientów i zapadać im w pamięć. Wbrew pozorom odpowiednio dobrane grafiki, ikony, krój pisma mają ogromne znaczenie na efekt końcowy, którym jest idealne logo Restauracja to biznes wymagający sporych nakładów finansowych. Oszczędzanie na projekcie logo nie jest dobrym pomysłem.

Od czego zacząć projektowanie logo i komu je powierzyć?

Zaprojektowanie logo dla restauracji nie jest łatwym zadaniem. Wymaga kreatywności, umiejętności graficznych i znajomości rynku. Jeśli nie mamy doświadczenia i czasu, lepiej jest zlecić projektowanie logo restauracji profesjonalnej firmie. Nic nie stoi też na przeszkodzie, abyśmy sami spróbowali stworzyć własne logo za pomocą specjalnych programów lub kreatorów online, które oferują gotowe szablony i narzędzia do edycji, a następnie skonsultowali efekty pracy z fachowcami.

Bez względu na to, kto ostatecznie zaprojektuje logo, musimy mieć jasną wizję tego, jak ma ono wyglądać i co ma przekazywać. W tym celu warto zadać sobie kilka pytań:

– czy chcę umieścić nazwę restauracji w logo?
– jakie są główne cechy mojej oferty i co chcę podkreślić w logo? Food truck, czy fast food w oczywisty sposób wymagają innego logo niż elegancja francuska restauracja.
– jaka jest grupa docelowa restauracji?
– jakie są trendy i preferencje w branży gastronomicznej?
– jakie kolory, kształty, czcionki i symbole mogą pasować do charakteru restauracji?

Na podstawie zebranych odpowiedzi można zacząć szukać inspiracji i pomysłów na logo. Nie zaszkodzi obserwować konkurencję, przeglądać strony internetowe różnych restauracji, zajrzeć na blogi poświęcone gastronomii. Można wybrać się też na spacer po centrum miasta i zrobić listę słów kluczowych na podstawie szyldów mijanych lokali. W dobie smartfonów możemy też zrobić zdjęcia ciekawszych logo.

Podsumowanie

Pamiętajmy, że o ile naszym biznesem nie jest wakacyjny food truck, logo restauracji pozostaje z nami tak długo, jak będzie działał lokal. Dlatego też warto poświęcić czas i pieniądze na stworzenie tego małego, ale ważnego elementu identyfikacji wizualnej restauracji.