Znaczenie monitoringu mediów w marketingu szeptanym

geralt / Pixabay

Internet to powszechne źródło wiedzy. Takie spostrzeżenia nasunęły nam się już dawno temu. Odkąd sieć stała się tak ważna dla wielu firm wzrosło znaczenie marketingu szeptanego. Aby odnieść sukces należy pamiętać o WoMM. Nie można jednak przy tym zapominać o monitoringu mediów.

Życie w internecie

Zmieniające się potrzeby klientów sprawiły, że każda marka musi na nie bardzo w szybkim czasie reagować. Jeżeli chcemy promować swoje usługi, to musimy wiedzieć co dzieje się na portalach społecznościowych, blogach, vlogach, a nawet serwisach pracy. Dlatego wielu markom przydać się może monitoring mediów, który można wykonywać przy pomocy prostych narzędzi dostępnych w sieci.

Takie postępowanie pomaga sprawdzić markom skuteczność i zasięg pewnych informacji.

Monitoring mediów

Zanim jednak zapoznamy się z narzędziami, które umożliwiają nam taki monitoring, warto poznać korzyści płynące z jego zastosowania.

1.    Public relations – sprawnie działający monitoring mediów pozwala na raportowanie działań, jakie w naszym imieniu wykonywane są w mediach społecznościowych i nie tylko. Dzięki temu dowiemy się jaka jest nasza pozycja medialna.

2.    Klient – a właściwie wiedza o nim. Można się chyba zastanowić nad tym, czy taki punkt nie powinien być na pierwszym miejscu. W tym momencie otrzymamy informacje o tym, jacy są nasi klienci. Dowiemy się również jakie kanały komunikacji w naszym przypadku będą najskuteczniejsze, dzięki czemu przekaz reklamowy będzie miał większe szanse na dotarcie do potencjalnej grupy odbiorców.

3.    Kryzys wizerunkowy – szybka reakcja na negatywnie pojawiające się komentarze sprawi, że nasz wizerunek nie zostanie tak mocno nadszarpnięty. Narzędzia do monitorowania mediów wysyłają specjalne powiadomienia, dzięki czemu będziemy wiedzieć, że nasi klienci lub też inne osoby wydały negatywną opinię o naszych usługach. W takich momentach zawsze liczy się szybkie działanie, które pomoże zahamować upadek biznesowy.

4.    Relacje z klientami – w tym przypadku wpłyną one na pewno zdecydowanie na plus. Nie tylko będziemy zachwalać jakość naszych produktów. Będziemy również udzielać porad, wyjaśnień, jeżeli nasi klienci takowe będą mieli. Narzędzie do monitorowania mediów w znaczny sposób wpływają na pogłębienie takich relacji.

5.    Liderzy opinii – są to bardzo ważne osoby, które zawsze warto zachęcić do współpracy, dzięki czemu grono potencjalnych klientów się powiększy.Należy wiedzieć kto jest Liderem Opinii w danej branży (np. ubrania, przekąski dla małych dzieci), co pomoże nam skierować swój przekaz do odpowiednich ludzi.

6.    Czas – współpraca z agencja specjalizującą się w zakresie monitorowania mediów zdecydowanie wpłynie na naszą korzyść. Wiele osób nie ma takiej wiedzy odnośnie wykonywania takich działań. Zamiast poświęcać swój czas na takie czynności, wykorzystajmy go w inny sposób, jak chociażby obmyślanie nowego produktu, który wpłynie na zwiększenie zysków naszej firmy.

7.    Sprzedaż – monitorowanie mediów zawsze pomoże pośrednio wesprzeć rosnącą sprzedaż naszych produktów. Będziemy wiedzieć, gdzie należy zastosować WoMM, aby nasze działania były lepsze.

 

Monitoring mediów to bardzo ważny temat, jeśli chodzi o WoMM. Obydwie rzeczy muszą być ze sobą zawsze powiązane, dzięki czemu marka będzie w stanie w lepszy sposób docierać do swoich klientów. Co za tym dalej idzie – zyski znacząco się zwiększa.

 

Do najpopularniejszych narzędzi służących do monitorowania mediów służą Brand24, NewsPoint, Google Alerts.