Czym jest audyt Google Analytics czym jest audyt Google Ads

PhotoMIX-Company / Pixabay

Dlaczego warto przeprowadzić audyt Google Ads i Google Analytics?

Czym jest audyt Google Ads? Najprościej rzecz ujmując, to nic innego jak analiza konta reklamowego, często jednorazowa. Audyt służy także optymalizacji reklam Google i robi się to po to, żeby zwiększyć ich skuteczność. Bardzo często decyzja o audycie zostaje podjęta, kiedy nie widzimy efektów kampanii Ads, np. kiedy nie przybywa nowych klientów, mimo znacznych nakładów finansowych na reklamy.

Jak przeprowadzić audyt Google Ads?

Taki audyt można przeprowadzić na dwa sposoby: samodzielnie lub zlecić go specjalistycznej firmie. Audyt samodzielny jest darmowy, ale żeby móc go skutecznie zrobić potrzebna jest minimalne rozeznanie w temacie. Decydując się na zlecenie audytu specjaliście daje gwarancję, że będzie przeprowadzony skutecznie. Więcej o autycie google ads https://spaceads.digital/pl/blog/czym-jest-audyt-google-ads-i-jak-go-wykonac/

Czym jest audyt Google Analytics?

Każdy audyt Google Ads powinien zahaczyć o analitykę, czyli Google Analytics. Powinno się dokładnie sprawdzić wszystkie ustawienie pod kątem danych, płynących do kampanii i na tej podstawie można dokonać oceny wszystkich ustawień kampanii. Audyt Google Anatylics służy, przede wszystkim wyeliminowaniu błędów i zaplanowaniu a także rozbudowaniu śledzenia. Elementy audytu to:

  • sprawdzenie poprawności narzędzi do analizy – na tym etapie sprawdza się czy kod śledzący Google Analytics jest poprawny;
  • weryfikacja ustawień Google Analytics i konfiguracja połączeń systemowych – sprawdzeniu podlegają głównie takie narzędzia jak: Google Search Console, Google Tag Manager, czy Google Ads;
  • sprawdzenie jakości statystyk – sprawdzenie źródeł pozyskiwania ruchu oraz weryfikacja statystyk ruchu;
  • raport i rekomendacje – mają na celu pomóc zadbać o jak najlepszą analizę danych

Kiedy przeprowadza się audyt Google Analytisc?

Niektórzy ludzie sądzą, że postawienie strony internetowej i pozostawienie jej samej sobie wystarczy, żeby generował ruch i przychody z reklam. Niestety, w dzisiejszych czasach to się kompletnie nie sprawdza, a taką stronę równie dobrze można zamknąć. Audyt Google Analytisc najczęściej przeprowadza się w sytuacji, kiedy kod śledzący nie działa poprawnie, jest zdublowany lub nie występuje na wszystkich podstronach. Czasami statystyki są sztucznie zawyżane przez boty i wtedy także należy to sprawdzić i poprawić. Dzięki Audytowi Google zyskujemy cenne informacje o ruchu na stronie internetowej, a także czy poprawnie wykorzystują tagi. Analiza danych ma dzisiaj kluczowe znaczenie, dlatego zlecenie takiego audytu z pewnością przyniesie wiele wymiernych korzyści. Więcej o audycie google analytics: https://spaceads.digital/pl/blog/czym-jest-audyt-google-analytics-i-czy-warto-go-wykonac/