Idąc z duchem czasu, coraz większa ilość właścicieli stacjonarnych sklepów decyduje się na to, aby również i w Internecie spróbować sprzedaży. Jak pokazują badania, to właśnie do wirtualnego świata z roku na rok przenosi się coraz więcej transakcji. Obecnie internauci dokonują za pośrednictwem sieci zakupu już niemal wszystkich kategorii produktów, poczynając od sprawunków spożywczych, przez odzież, aż po specjalistyczny sprzęt rtv i agd.
Dzięki temu, że oprogramowanie dla sklepów internetowych jest coraz nowocześniejsze to praca na platformach sklepowych nie jest już takim wyzwaniem jak kiedyś i praktycznie każdy, kto potrafi obsługiwać komputer powinien sobie tym poradzić. Dobrą opinią cieszą się sklepy prestashop. Są one widoczne w sieci i stanowią mocną konkurencję, choć niekiedy optymalizacja prestashop będzie również konieczna. Wybór odpowiedniej platformy do prowadzenia sklepu w Internecie, to jedno. Drugą niezmiernie ważna sprawą do tego, aby osiągnąć pełnię sukcesu jest stworzenie i wdrożenie właściwej strategii marketingowej, która będzie oparta na solidnych i sprawdzonych filarach.