Jak prowadzić agencję reklamową?

Obecnie na całym świecie istnieje ponad pół miliona agencji reklamowych, z których każda ma swój indywidualny charakter, sposób działania, specjalizację i wyjątkowo kreatywne zespoły ludzi. Bardzo często agencja reklamowa jest mózgiem wielu kampanii różnych marek zarówno tych największych, jak i lokalnych.

Czym zajmują się agencje reklamowe?

Procesy marketingowe wielu agencji są budowane na wieloletnim doświadczeniu, odkryciach i myśleniu strategicznym. Najczęściej oferują takie usługi jak: content, web design, PR, różnego rodzaju eventy, promocje, management czy bardzo ostatnio modny influencer marketing. Oprócz tego agencje reklamowe zajmują się szeregiem innych działań: brandingiem, wdrażaniem strategii, projektowaniem i rozwijaniem stron internetowych, projektami graficznymi, SEO, generowaniem leadów, marketingiem e-mailowym, marketingiem w mediach społecznościowych, wyszukiwaniem i wyświetlaniem w Google, reklamą programową, buzz marketingiem i wieloma innymi aspektami szeroko rozumianej reklamy.

agencja reklamowa

Jak agencje reklamowe pozyskują klientów?

Największe agencje reklamowe w Polsce mają na tyle dobrą reputację, że nie muszą się martwić o poszukiwanie nowych klientów, ponieważ ci sami ich znajdują. Natomiast te mniejsze muszą się wykazać lub mieć w swoich szeregach menadżerów zajmujących się tylko i wyłącznie rozwojem biznesu, który w dużej mierze polega na zdobywaniu klientów. Niektóre agencje reklamowe wykorzystują swoje zespoły sprzedażowe, aby dotrzeć do potencjalnych klientów za pomocą taktyk generowania leadów.

Dla wielu agencji marketingowych poczta pantoflowa to świetny sposób na pozyskanie nowych kontrahentów. Wiele firm współpracuje z innymi firmami i może polecać usługi innych. Co więcej, jeśli uda się zdobyć jedną lub więcej firm z tego samego sektora, można rozważyć specjalizację i budować reputacji w zakresie usług dla tego konkretnego sektora.

Dobrym sposobem na wypromowanie agencji reklamowej jest wykorzystanie własnej wiedzy z zakresu reklamy i użycie reklam społecznościowych i displayowych do promowania swoich usług w preferowanych branżach.

Zrozumienie klienta to podstawa sukcesu

Jeśli klient ma jasną i zdefiniowaną markę i wie, na czym polega jego misja, to kontakt z nim nie powinien być trudny. Ważnym elementem procesu poznania potrzeb jest wypełnienie przez klienta briefu, a następnie dokładne przeanalizowanie go tak, aby zaproponować najbardziej skuteczne rozwiązania.