Po co agencja reklamowa?

Free-Photos / Pixabay

Wiele osób słyszało o agencjach reklamowych. Coraz więcej pojawia się ich na rynku, coraz więcej osób myśli o założeniu własnej agencji reklamowej lub myśli nad zatrudnieniem takiej firmy do jakiegoś projektu.
Jednak nie każdy wie dokładnie, czym zajmuje się taka firma i co dokładnie się jej zleca.

Czym jest agencja reklamy

To firma świadcząca usługi związane z działalnością reklamową i marketingową na rzecz innych podmiotów. Dokładniej planuje, organizuje i kontroluje przebieg kampanii reklamowych, bądź ich części. To już zależnie od zleceniodawcy.

Zadania agencji reklamowa

Lista konkretnych zadań, jakie musi wykonać agencja reklamowa jest naprawdę długa. Większość dlatego nie oferuje całego spectrum działań. Częściej spotyka się agencje wyspecjalizowane na daną działalność na przykład akcje reklamowe w Internecie.
Ogólnie agencja reklamy ma za zadanie :
– przeprowadzań badanie rynku reklamy,
– kreowanie strategii marketingowych,
– przygotowywać opracowania i projekty graficzne,
– tworzyć materiały marketingowe do radia i telewizji,
– opracowywać reklamy i inne formy promocji,
– umieszczać reklamy w mediach i innych środkach przekazu,
– kontrolować realizowanie kampanii,
– realizować budżet reklamowy i prowadzić rozliczenia na rzecz zleceniodawcy.
Najczęściej zajmują się zaś :
– projektem i realizacją reklamy,
– tworzeniem strategii promocyjnych,
– doborem środka przekazu,
– zarządzaniem budżetem,
– analizowaniem rynku,
– oceną skuteczności reklamy.

Co można zlecić takiej agencji?

Takie firmy są specjalistami w strefie marketingu. Dlatego więc nie możesz zlecić nie tylko promowanie jednego konkretnego produktu. Możesz zewnętrznej firmie reklamowej zlecić wypromowanie danej firmy, czy marki.
Takie zadanie wiąże się oczywiście z większymi kosztami i lepiej bardzo dokładnie sprawdzić agencję do której chcesz się zgłosić z tym zadaniem. Wpadkę reklamy jednego produktu rynek może ci wybaczy, ale jeśli źle zostanie poprowadzona kampania reklamowa całej twojej firmy, możesz ją stracić.

Art press agencja reklamy